Ter Beek Reizen is aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) & SGRZ: het zakelijke zusje van SGR.
Binnen de grenzen van de SGR-garantieregeling vallen de op deze internetsite gepubliceerde reizen onder de garantie van SGR. De SGR-garantie houdt in dat de consument ervan verzekerd is zijn vooruitbetaalde reisgeld terug te krijgen, als zijn wederpartij door financieel onvermogen de overeengekomen tegenprestatie niet kan nakomen. Voor zover de overeenkomst mede het vervoer omvat en de plaats van bestemming reeds is bereikt, wordt zorg gedragen voor de terugreis.
Met 5 euro per persoon per boeking koopt u zekerheid, vertrouwen en rust. Kunt u onbezorgd met vakantie blijven gaan. En dat wilt u, toch? Zo heeft en houdt u garantie op geboekte reizen – een hele zorg minder! Klik voor meer informatie op deze link.
SGRZ is een garantiefonds voor de zakelijke markt. SGRZ biedt een garantie voor insolventie van aanbieders van groeps- en incentivereizen (MICE), schoolreizen en zakelijke reizen. De opdrachtgevers van deze reizen zijn bedrijven, ondernemingen, groepen, etc. Zie voor de exacte voorwaarden de garantieregeling van SGRZ. Daarnaast biedt SGRZ vanaf 1 juli 2018 een retaildekking aan SGR retailers die reizen afnemen van een SGR touroperator. Dit betreft een interne verzekering.
SGRZ is opgericht in verband met de wet op de reisovereenkomst (1 juli 2018) die ook garantie op zakelijke reizen voorschrijft. Daarnaast is er in de zakelijke reismarkt behoefte aan andere vormen van garantie.
Let op: alleen bedrijven kunnen claimen bij SGRZ, indien de garantie van SGRZ op de boeking van toepassing is. Voor de verschillen tussen SGR en SGRZ verwijzen wij u naar het overzicht .
Controleer altijd op www.sgr.nl of een reisorganisatie is aangesloten bij SGR of SGRZ! Kies voor de zekerheid van ter Beek Reizen, aangesloten bij Stichting Garantiefonds Reisgelden.
70.000 GEDUPEERDEN IN ZEVEN JAAR (Bron: Travelpro)
Stichting Garantiefonds Reisgelden (SGR) kreeg van 2010-2017 met 70 faillissementen van aangesloten reisorganisaties te maken. In de afgelopen zeven jaar zijn 70.000 mensen gedupeerd geraakt, die een reis geboekt en betaald hadden. Het SGR laat hiermee weten dat het belangrijk is om bij een SGR-deelnemer (zoals ter Beek Reizen) te boeken, hierdoor worden gedupeerden volledig schadeloos gesteld.
Het betroffen 55 kleine reisorganisatie met een reisomzet tot 2,5 miljoen, acht middelgrote organisaties met een reisomzet tot 10 miljoen en zeven reisorganisaties met een reisomzet groter dan 10 miljoen euro. Met name 2010 en 2013 waren de jaren waarin de meeste klappen vielen en in totaal keerde het SGR een totaalbedrag van 32 miljoen euro uit aan de gedupeerden.
Erik Jan Reuver (directeur SGR): “Deze cijfers laten zien, waarom het van belang is dat mensen hun droomvakantie boeken bij een reisorganisatie die is aangesloten bij SGR. Mensen spreken niet voor niets vaak over hun droomvakantie en als deze vroegtijdig in duigen valt, is het een geruststelling als je op het SGR kunt terugvallen. Het SGR staat garant voor door de consument vooruitbetaalde reisgelden. Ook zorgt het SGR er bijvoorbeeld voor, dat als de reiziger op de vakantiebestemming is en de reisorganisatie blijkt niet te hebben betaald voor het verblijf of de terugreis, dit toch alsnog door het SGR geregeld wordt en de reiziger kan genieten op zijn vakantiebestemming. Het boeken bij een SGR-reisorganisatie kost niets extra’s, dus ons advies is altijd doen en checken via www.sgr.nl of de reisorganisatie bij het SGR is aangesloten.”